Monday, December 7, 2009

Kasturi vs Purut


Kedua-dua jenis limau ni saya beli dekat nursery...limau purut(kanan) beli dekat nursery berhampiran rumah dan limau kasturi(kiri) beli dekat nursery di serdang..limau kasturi da berbuah tapi saya tengah tunggu limau purut ni...APSAL LAMBAT SANGAT BERBUAH? dua-dua pokok saya da taruk baja npk 12:12:17:2 iaitu baja buah tapi hasilnya limau kasturi yang sibuk berbunga dan berbuah...WHAT'S WRONG WITH MY LIMAU PURUT? ada jugak kes orang tanam limau purut langsung tak berbuah...pokok je besar,baja pun cukup tapi tetap tak berbunga dan berbuah..ada jugak orang kata limau purut kalau dari tut susah nak berbunga(peratusannya kurang) tapi kalau dari benih akan berbunga tapi lambat..saya pun tatau pokok limau purut saya ni dari tut or benih...saya tunggu je la sebab pokok limau purut ni memang makan masa untuk berbuah..ia berbeza dengan limau nipis dan kasturi...

No comments:

Post a Comment